Als het je allemaal net even te veel wordt


Vandaag verschijnt deze tekst op www.gewijderuimte.org

Of ik nu binnen blijf of naar buiten wandel, overal krijg ik te maken met "spul". Het spul neemt oneindig veel vormen aan: versiering, muziek, licht, bomen en bloemen.

Soms kan het wel eens een beetje teveel worden voor mij. Op die momenten roep ik mezelf een halt toe. Ik probeer me dan te herinneren dat hoe opzichtig, hoe overdreven of zelfs hoe mismeesterd de meeste dingen rondom me ook zijn, ze toch hun wortels hebben in iets wat authentiek en waar is. Ik kan mij dan ofwel door de dingen laten verstrooien. Ofwel toelaten dat dit me dichter brengt bij de zinvolheid van de dingen.


In een boom zie ik het teken van leven en bevrijding, als de twijg ontsproten uit de de stam van Jesse. De stam van Jesse staat symbool voor de stamboom van Jezus. De twijg is Jezus, die groeit tot een teken van de vergeving van de zonde die zijn oorsprong heeft in een andere tuin.


Van alle gaven die ik ontvang, beschouw ik het geschenk van Gods Zoon als het meest bijzondere. Evenals het geschenk dat de mensen zijn die deze bijzondere genade zullen ontvangen. In al het licht dat mij omringt, ontwaar ik de overwonnen duisternis.

Amy Welborn

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen