Een waarheid die moeilijk om aan te horen is


Ook  al zouden ze enkel maar  leiden tot dezelfde en niet tot een grotere eer  van God, toch moeten armoede, verachting en de naam van gek te zijn, samen met Christus, eerder gekozen worden dan rijkdom, eer en de naam van geleerd te zijn. Immers door de eerstgenoemde te kiezen volgen we Hem van meer nabij.

Ignatius van Loyola

Reacties

Unknown zei…
Mooie afweging van tegenstellingen in een goede vertaling.
Goed en heilige Drievuldigheid, echt bedankt omdat Jij echt houdt van personen en kerken die echt in Jou geloven en die Jou echt aanbidden zowel in rijkdom, eer en kennis, als in armoede, slecht imago en onwetendheid
Anoniem zei…
Hartelijk Dank voor de beeld, hoe de Heer Paus Franciscus Jezus Visie Uitbeeld en Mee Leeft.
Visie van de Heer Paus Franciscus in Woord, Daad en Inspiratie is de Visie van Jezus.
redeneren:
Vandaag 6 oktober 2015, in Nieuwsbrief " dot Magis - Ignatian Spirituality "
is onder andere : een prachtig beeld en titel: " The Rich Young Man and the Look of Love ".
In "mijn beleving" de Heer Paus Franciscus uitnodigde de " rijke afgevaardigden voor Synode " om Hen LEREN Lief hebben.
Anoniem zei…
Een mens mag zich gelukkig prijzen dat hij armoede, verachting en de naam van gek te zijn, samen met Christus, gekozen heeft.. Want, het is de enigste weg om een stukje hemel hier op aarde te vinden.

Spijtig dat vele in de wereld, zelfs kerkleraars kiezen om de zonde die in de bijbel beschreven staan te verwerpen! Want, de uitzuivering van je zonde is één van de belangrijkste wegen die je op de weg zetten van Gek zijn, samen met Christus.. Die je laten proeven van een stukje hemel hier op aarde!

Ik mag van geluk spreken dat God me zelf onderricht heeft, want ik was nu een dwaalkind geworden, omringt door lachende duivels die me in de afgrond aan het gooien waren.
Alleen maar omdat valse profeten me willen wijsmaken dat zondig gedrag ook met de mantel van liefde en barmhartigheid kan omarmt en zelf gezegend mag worden door priesters!
Terwijl het uitzuiveren van mijn zonde, mij uit het diep donker dal heeft getrokken.
Wat trouwens ook zo was bij Ignatius, Augustinus, enz..
Want, God is Groot, als je als mens klein durft maken..

Gedrag dat niet strookt met de Heilige woorden in de bijbel, kun je niet met de mantel van liefde omarmen, de mens mag je omarmen, maar de zonde niet.. Ik zal niet doden, is één van de grootste zonde in de bijbel!
Raar dat sommige kerkvaders willen discussiëren over de zonde?
Eigenlijk kun je dat vergelijken over het discussiëren of je iemand wil doden of niet wil doden.
Leefde Ignatius nog maar.. :(

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen