Bloemlezing uit de tweets van Paus Franciscus van de voorbije zomer (vertaald naar het Nederlands)




  • Jezus is de Goede Herder. Hij zoekt ons en is ons nabij, ook als we zondigen, vooral omdat we zondigen. (6 september 2014)
  • Ik bid elke dag voor  al de mensen die lijden in Irak. Bid samen met mij. (4 september 2014)
  • De Heer vergeeft ons altijd en begeleidt ons steeds. Het komt er voor ons op aan om ons te láten vergeven en om ons te láten begeleiden. (30 augustus 2014)
  • De liefde van God kan je niet meten. Die is mateloos (26 augustus 2014)
  • Laten we bidden opdat de Kerk heiliger en nederiger mag zijn. Dat ze van God mag houden door de armen, de eenzamen en de zieken te dienen. (17 augustus 2014)
  • De martelaren leren ons dat rijkdom, prestige en eer weinig belang hebben. De enige echte schat is Christus (16 augustus 2014)
  • Geweld kan je niet bestrijden met meer geweld. Heer, geef vrede aan onze wereld! (9 augustus 2014)
  • Als je niet God aanbidt dan ga je andere dingen aanbidden. Geld en macht zijn afgoden die vaak de plaats innemen van God. (2 augustus 2014)
  • De grote bedreiging voor onze huidige wereld is de individualistische droefheid die geboren wordt uit een gierig hart (22 juli 2014)
  • De Kerk is van nature missionair: zij bestaat opdat elke man en elke vrouw Jezus mag ontmoeten. (17 juli 2014)
  • Met God gaat niets verloren. Maar zonder Hem is alles verloren. (8 juli 2014)

Reacties

Anoniem zei…
Hartelijk Dank U Inspirerende Pastor Nikolaas Sintobin SJ voor delen met ons Uwe lezers Inspirerende Teksten en Wijsheid van de Heer Paus Franciscus, en dank U voor de plaatje "Super Lieve enthousiasmerende mooie vogeltje met prachtig kruis sieraad".

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen