Op de zevende dag mag je wel even lachen



Deze week was ik te gast op de Instagramaccount van de Evangelische Omroep. Hierboven en hieronder mijn afsluitende bijdrage voor vandaag, zondag.

Ik houd wel van een grapje. Zeker op zondag. Hier, tot slot van deze week, een typische 'jezuïetengrap': 

Een franciscaan en een jezuïet waren goede vrienden. Beiden waren rokers en vonden het moeilijk om langere tijd te bidden zonder te roken. Ze besloten dan ook hun overste toestemming te vragen om te roken tijdens het bidden. Toen ze mekaar terug zagen was de franciscaan terneergeslagen: 'Ik heb aan mijn overste gevraagd of ik mocht roken terwijl ik bad en zijn antwoord was “neen”.' De jezuïet moest lachen: 'Ik heb gevraagd of ik mocht bidden terwijl ik rookte. En hij antwoordde “natuurlijk”.'

Reacties

Alex zei…
Gezonder voor hoofd en hart en ook de geest is minder te roken en meer te bidden ... lijkt me ;-)
Anoniem zei…
Ja dom zijn ze niet !

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)