Wat je kan leren van een ernstig ziek kind


Vrienden van vrienden deden een gebedsoproep voor Héloïse, hun kleindochtertje. Het meisje is nu net een jaar. Het kind lijdt aan een zeldzame ziekte. Graag deel ik met u enkele van hun woorden. Om u uit te nodigen om mee te bidden. Ook om te mogen merken hoe God recht schrijft op kromme lijnen.

“Vandaag, een jaar na haar geboorte, is haar ziekte er nog steeds, ook al hebben de onderzoekers al wat vooruitgang geboekt. Haar toekomst is onzeker. Maar, met haar heerlijke glimlach en haar kwetsbaarheid heeft zij een unieke, onvergelijkelijke plaats ingenomen in onze familie. Samen met haar ouders heeft zij rondom haar zwakheid een sfeer weten te creëren, geeft zij ons enorme kleine geluksmomenten, verenigt, raakt en draagt zij ons allen in de richting van meer liefde en solidariteit. Samen leert zij ons uit handen geven en hopen.”

Reacties

Anoniem zei…
mooi dat ouders dat zo kunnen verwoorden,met gebed , Mariette
Anoniem zei…
wat mooi... ik bid mee
Anoniem zei…
als vrijwilliger deel ik regelmatig vakanties met zieke mensen, met "gekwetste vogeltjes", en telkens opnieuw word ik ten diepste geraakt door hun schoonheid, hun pure mens-zijn. Ze doen appél op mijn ganse identiteit, roepen in mij het allerbeste wakker, ontroeren mij, samen met hen ga ij terug tot de essentie van het leven: ontmoeting, liefde, verbondenheid
toen ik dit bericht las weende mijn hart, ook dit kindje raakte mij tot in alle vezels van mijn lichaam en ik heb gebeden om genezing omdat ik weet dat voor onze hemelse Vader niets onmogelijk is.Ondanks alle pijn, onzekerheid, verdriet draagt dit kindje ons ook een boodschap uit van vreugde, geloof in de toekomst, verbondenheid.... Ik hou van je en ik bid voor je...... willy

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj