Knuffelbeer


Zoet? Mierezoet?

Zou er in elke mens niet iets van zo’n knuffelbeer schuil gaan?

Reacties

emb harland-hazebroek zei…
Op het eerste GEZICHT.
Aha jezuiten, weten toch bijna alles.
In veel mensen schuilt iets goeds, maar zodra je het ontdekt hebt zijn ze uit het zicht.
Geef mij maar de hemel en wie mij lief had of heeft zie ik dan zonder vrees ze te verliezen.
Ik heb ze graag binnen bereik, knuffelen hoeft niet.
Anoniem zei…
Heftig en onthutsend. Ik denk aan Franciscus die de aaibare vermomming voorbij ging, niet nodig had. Hoe zou het filmpje geworden zijn als het masker afgegaan zou zijn vlak voor de omhelzingen? Wie zou na de schok toch doorgezet hebben en wie zou zijn teruggedeinsd? Ik zet hem op mijn Facebook.
Anoniem zei…
Mierezoet... jazeker.De aantrekkingskracht of de weerstand die ik bij dit filmpje voel, zegt iets over mezelf. Ze roepen in mij een dimensie tot leven die vraagt om nog meer te ontwikkelen.
Lichaam en geest vormen samen ons wezen. Een harmonieuze beleving ervan is deugddoend en bevrijdend ook voor anderen die ons mogen meemaken.
Anoniem zei…
Ik herinner me dat Ome Willem lang geleden optrad, zo rond 1980?, in het Openluchttheater in Lochem. Daar zat of zit een tehuis voor zeer zwaar gehandicapten. Ze werden door de begeleiding helemaal vooraan gezet in hun rolstoelen. Ome Willem ging ze voor de aanvang van de voorstelling uitgebreid begroeten en knuffelen. Hij nam er de tijd voor, iedereen kwam aan de beurt, elke rakker. Blind en spastisch, liggend, zwaar verlamd, kwijlend, zag je ze genieten en lachen.
Goed gedaan Ome Willem. Onvergetelijk als Franciscus en de melaatse.

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)