Twee gesprekken over internet


De voorbije dagen had ik twee gesprekken over internet als communicatiemedium.

Het eerste was met een man van 80 jaar. “Dit is een medium dat ik nog nauwelijks ken”, zei de man aan het begin van onze ontmoeting. Aan het einde dankte hij mij omdat hij van alles had bijgeleerd en nu een beter zicht had op wat ik dag in dag uit voor die schermen zat te doen.

Het tweede met een vrouw van om en bij de 70. Het gesprek kwam bijna meteen op het onderwerp Facebook. Voor de dame aanleiding om al haar argwaan en de facto weigering van het medium uit te spreken. Het “gesprek” bloedde dan ook snel dood.

Soortgelijke gesprekken heb ik vaker. In beide richtingen, overigens. Ook met jongere mensen en over andere onderwerpen.

En anderen waarschijnlijk ook met mij …

Reacties

Anoniem zei…
Deze moderne middelen zijn een geschenk voor communicatie met onze medemensen. Natuurlijk dien je ze met inzicht en wijsheid te gebruiken. Maar ze afwijzen en of negeren is een verarming en een stilstaan in dit leven. Dit is mijn mening als 70+ !
Bob

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj