Drinken

Een jezuïet reed ‘s avonds laat naar huis en botste tegen een voorligger. De andere bestuurder bleek een franciscaan te zijn. “Het is mijn fout”, zei elk van beiden, zoals je mocht verwachten van goede religieuzen.

Bezorgd als hij was voor de ander zei de jezuïet “Je ziet er echt niet goed uit. Een goede borrel zou je zeker deugd doen.” Hij haalde een flesje met cognac tevoorschijn. De franciscaan nam een flinke slok en zei: “Dankjewel, ik voel me een stuk beter worden.” De jezuïet antwoordde: “Je ziet er nog steeds benard uit. Neem nog een slok.” Waarop de franciscaan meteen het flesje terug aan zijn mond zette.

Na die tweede borrel keek de franciscaan de jezuïet aan en zei : “Je ziet er ook maar belabberd uit. Drink ook iets!”. Waarop de jezuïet antwoordde: “Dat zal ik zeker doen. Maar ik verkies te wachten tot de politie langsgekomen is.” Delen

Reacties

kris zei…
Beste Nikolaas,

da's echt wel echt een goede !
Deze keer heb ik er niets op te zeggen :-)

kris

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen