Pierre



Pierre is midden de 50 en in volle vorm. Hij kan terugblikken op een topcarrière in een multinational. De kinderen zijn de deur uit. Financieel hoeft hij zich geen zorgen meer te maken. Sinds enige tijd speelde hij met de idee om zijn beroepsleven een nieuw elan te geven. De teerling is nu geworpen.

Met ingang van 1 september gaat hij de leiding nemen van een grote instelling die rechtstreeks verbonden is met de Kerk. Hij zal minstens even hard moeten werken en zal een stuk minder verdienen. Het belooft bovendien bepaald geen makkelijke job te worden.

Als christen is het de uitdrukkelijke wens van Pierre om zich de komende jaren ten dienste te stellen van de Kerkgemeenschap. Hij is de derde op rij met een gelijkaardig profiel die ik een analoge beslissing zie nemen.

Na afloop van het gesprek waarin Pierre mij vertelde over zijn ommekeer voelde ik vreugde. Bij mezelf maar ook en vooral bij Pierre en zijn vrouw.

Reacties

Anoniem zei…
Heel inspirerend!
Ik bevind me in een soortgelijke situatie en vraag me ook af waartoe ik geroepen ben. Soms worstel ik met die gedachte of ook ik niet een andere richting uit moet gaan...

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen