Verdacht

Ik had heel wat verhalen gehoord over hoe moeilijk het was de Israëlische douane langs te komen. Wij hebben er alvast niets van gemerkt. Of misschien is gewoon zo dat het algemeen verhoogd controleniveau in de luchtvaart maakt dat een bijzondere controle in Israël niet meer nodig is.

Bij het overstappen in Zürich had ik wel een klein probleempje. In mijn handbagage, zo wist de dame me te vertellen, was een verdacht voorwerp gesignaleerd. Of ik mijn rugzakje voorzichtig wilde openen en de inhoud er langzaam uit wilde halen.

De schuldige was snel gevonden: mijn zakbijbeltje! Nog zo dom niet, die röntgenstralen.

Reacties

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)