Onze Lieve Heer

Een wat oudere dame vertelde in een groepje dat op een goede dag een jezuïet haar, tussen 2 zinnen door, zei dat ze misschien wel baat zou hebben bij het doen van de 30-daagse Geestelijke Oefeningen van de heilige Ignatius.

“Ik voelde meteen grote weerstand. Mij niet gezien. Maar het zinnetje liet me wel niet meer los. Tot op de dag dat ik effectief met de Oefeningen begonnen ben. Het was een van de mooiste dingen die me in mijn leven overkomen is.”

“Ze hebben u dan uiteindelijk toch gehad, de jezuïeten!”, zei iemand plagend. “Neen, antwoordde de dame, goedlachs. Niet de jezuïeten. Wel Onze Lieve Heer.”

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen