Wouter




Vandaag, 8 september 2008, op het feest van Maria Geboorte, legt Wouter, een jonge man van 26 jaar, na twee jaar in ons noviciaat in Birmingham eeuwige geloften af in de Sociëteit van Jezus.

Weldra komt er een uitgebreide reportage op de website van de Nederlandse en Vlaamse jezuïeten. Maar hier heeft u alvast enkele zinnen uit de pen (klavier …) van Wouter over zijn roepingsverhaal.

De spiritualiteit van de jezuïeten sprak me erg aan, met name het bidden met de Bijbel en het feit dat gevoelens ook meetellen. In het noviciaat kwam daar nog een hoop bij: verbeelding, God op het spoor komen in mijn dagelijks leven, en het leven van Jezus en de Heilige Familie. De overgang naar een Engelse cultuur was lastiger dan ik dacht. De hoogtepunten van mijn noviciaat waren de pelgrimstocht, waarin ik de bevrijding ervoer van het praktisch vertrouwen op Gods Voorzienigheid, en mijn stage bij de Arkgemeenschap, waar ik nog meer dan vroeger God in kwetsbare mensen leerde herkennen, en hoeveel ze mij leerden. Nu, aan het einde van het noviciaat, heb ik niet de illusie dat ik alles weet of kan, maar in grote nederigheid en in vertrouwen op God wil ik me graag aan God toewijden in dat speciale Gezelschap van Jezus!

Wouter gaat weldra naar London voor een lange tijd van studie. Ik durf te vermoeden dat hij heel blij zou zijn met uw gebed voor hem.

Reacties

Anoniem zei…
Prayers assured :)
I am lloking forward to your piece on the website!
Anoniem zei…
Jammer dat er geen inkleding mee gepaard is, zoals o.a. in de Poolse provincies.

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj