Gul


Daarnet had ik een skypegesprek met Gerry. Gerry is een Ierse medebroeder. We zijn net even oud. Hij bevestigde mij wat ik de voorbije dagen over hem gehoord had. Hij vertrekt naar Oost-Congo voor de JRS, de Jesuit Refugee Service. Hij gaat er het onderwijswerk van JRS in de vluchtelingenkampen in de buurt van Goma coördineren.

Door mij voor 3 jaar af te staan is mijn provinciale overste best gul geweest met mijn levensjaren, zei Gerry al lachend. Maar, zo voegde hij er meteen aan toe, precies daarom heb ik graag de vierde gelofte afgelegd van gehoorzaamheid aan de paus voor de zending.

Gerry heeft de voorbije jaren gewerkt in Sli Eile, het jeugdapostolaat van de Ierse jezuïeten. Ik denk dat hij het graag en goed gedaan heeft.

Hij is « very excited » om naar Congo te vertrekken.

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen