Maria

Op het feest van de hemelvaart van Maria bied ik u graag twee mooie marialiederen aan van Zuidamerikaanse medebroeders. U vindt hieronder zowel de oorspronkelijke Spaanse tekst als de Nederlandse vertaling.

1. "María mírame"

van de heilige Alberto Hurtado sj

Maria mirame (hier klikken om te beluisteren)

María, mírame,
María, mírame,
si Tú me miras
Él también me mirará.
Madre mía, mírame
De la mano llévame
Muy cerca de él
Que ahí me quiero quedar.
[En tus brazos quiero descansar].

María, cúbreme con tu manto
que tengo miedo, no sé rezar,
que por tus ojos misericordiosos
tendré la fuerza, tendré la paz.

Madre, consuélame de mis penas,
es que no quiero ofenderle más
que por tus ojos misericordiosos
quiero ir al cielo y verlos ya.

--------------------------------

Maria kijk me aan

Maria kijk me aan,
Maria kijk me aan
Als jij naar mij kijkt,
zal Hij ook naar mij kijken
Moeder van mij,
kijk naar mij,
neem me bij de hand
en leid me dicht bij Hem,
want daar verlang ik te verwijlen

Maria bedek me met je mantel
want ik ben bang,
ik kan niet bidden
en door jouw ogen vol medelijden
zal ik de kracht krijgen,
zal ik vrede vinden

Moeder, troost me in mijn pijnen
ik wil je niet langer kwetsen.
Want, gedragen door je medelijdende ogen
verlang ik naar de hemel te gaan,
en je ogen aldaar te zien.

Alberto Hurtado sj
2. "Señora del Camino"

van Luis Guillermo Sarasa sj.

Luis is de doopnaam van "Memo", de initiatiefnemer van "Operatie Kolbe", hieronder vernoemd.


boomp3.com (hier klikken om te beluisteren)


Señora del Camino
muéstrame la vía
para llegar al Padre
al lado de tu hijo.

Señora del Camino:
en mi oración te pido
que no me dejes nunca,
me siento como un niño.
Dame tu luz para avanzar
y en la noche guíame.

Hazme transparente
como fue tu vientre
para dar a luz la vida.
Ponme con tu Hijo,
Señora del Camino.

------------------------------

Lieve Vrouw van de Weg

Lieve Vrouw van de Weg
Toon mij het leven
Om te komen bij de Vader
Aan de zijde van jouw Zoon.

Lieve Vrouw van de Weg
In mijn gebed vraag ik je:
Laat mij nooit alleen
Ik voel me als een klein kind
Geef mij jouw licht om verder te kunnen
Wees mijn gids in de donkere nacht.

Maak mij net zo doorzichtig
Als jouw buik eens was
Om het leven te baren.
Plaats mij bij jouw Zoon,
Lieve Vrouw van de weg.

Luis Guillermo Sarasa sj

Reacties

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj