Bijzonder

Gisteren ben ik voorgegaan in een huwelijksviering.

Na afloop, in de wagen terug naar huis, blikte ik wat terug op de viering en het feest. Het was toch wel een bijzondere ervaring geweest, vond ik. Maar terugblikkend op mijn terugblik kwam ik tot de vaststelling dat ik eigenlijk steeds opnieuw tot dat inzicht kom als ik jonge mensen voorbereid heb op hun huwelijk.

Als je uitgenodigd wordt om getuige te zijn van de liefde tussen man en vrouw en bovendien de kans krijgt om deze liefdesband beetje bij beetje open te trekken naar de liefdesopenbaring van het Evangelie, dan kom je gewoon tot de vaststelling, keer op keer, dat elke menselijke liefde op een unieke wijze afspiegeling is van Gods oneindige liefde.

En dan ontdek je elke keer nieuwe dingen.

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj