Amadeu

Daarnet had ik Amadeu aan de lijn. Amadeu is een Portugese medebroeder, de eindverantwoordelijke voor onze Portugese colleges.

In zijn laatste mail schreef hij me, tot mijn verrassing, over de chemiotherapie die hij moest ondergaan. Ik wenste hem dan ook spontaan een spoedige genezing toe.

We zullen zien, zei Amadeu. Als ik genees is het uitstekend. En als ik niet genees, dan is het ook goed.

Amadeu zei dit zonder enig cynisme of bitterheid. Welintegendeel. Ik voelde groot vertrouwen en innerlijke rust in zijn stem.

Ik denk dat Amadeu een gelukkig man is. Na ons telefoontje had ik alvast een nasmaak van vreugde.

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen